2017. december 23., szombat

Karácsonyi bevásárlótáska

Aki jól ismer engem, az tudja, hogy belőlem decemberben teljes és totális mértékben kibukik az ünnepi hangulat. Egyszerűen imádom a karácsonyt, és nagyon be tudok zsongani. Lelkesen kutatom végig az összes elérhető vásárt (amiből Bécsben azért van néhány), és még a kolit is feldíszítem, a szomszédaim nagy fejfogására.

Mindemellett megvannak azok a hagyományok, amit minden évben végre kell hajtanom, hogy teljes legyen az ünnep. Íme néhány ötlet és ajánló, ami nélkül nekem nem karácsony a karácsony:
(Vigyázat, esetleges Spoilereket is tartalmazhat a következő lista, mindenki a saját felelősségére olvasson tovább!)


A kedvenc karácsonyi film:
Reszkessetek betörők
Jó, jó, csak vicceltem. Egy pillanatig sem gondoltam ám komolyan.

A tényleges karácsonyi film: Star Wars

Családi tradíció nálunk, hogy az ünnepek előtt/alatt megnézzük a moziban a legújabb részt, és ez idén sem volt másképp. Két napja láttuk Az utolsó jediket, és én egy kicsit sem csalódtam benne. Ugyan kapott a fanoktól sok negatívat, mert olyan más volt, mint a többi, de én ezt pont pozitívumként látom. Hiszen egy új filmet vártunk, valami frisset, nem pedig a Birodalom visszavág remake-jét. Magában a filmben is elhangzik hogy tovább kell lépni a régin, és ezt az egész alkotás követi. Az egyetlen, ami kevésbé tetszett, az Kylo Ren volt, a vége felé legszívesebben lefejeltem volna már, hogy abbahagyja a hisztizést.
Szóval úgy 85%-ban elégedett voltam a filmmel. Tervezem, hogy az ünnepek között egy hosszabb, spoileres kritikát is írok róla, így most itt ennyiben is hagyom.

A további top 3 karácsonyi filmem:

1. Holdhercegnő
2. Frozen (ne kövezzetek meg érte)
3. Bosszúálllók (bár annak mikor nincs szezonja?)

Idén karácsonyra ezekkel a könyvekkel lep(t)em meg magam:

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury (Köd és harag udvara)
Sarah J. Maas: Empire of Storms (Viharok birodalma)
Mert lássuk be, Maas könyveiből sosem lehet elég.
Böszörményi Gyula: Nász és téboly
Cassandra Clare: Lord of Shadows (Árnyak ura)

Ez a párezer oldal talán ki is fog tartani egy darabig. Úgy két hétig... De ilyen szuperségeken egyszerűen átrepül az ember. AZ EoS-ba már bele is kezdtem, és előre készítem a lekemet arra, hogy Maas megint kifacsarja.


A fa:
Nálunk kicsit rendhagyó a fadíszítés, ugyanis nem a sima gömbök és társai ékeskednek nálunk, hanem anyukám csinál minden évben egyedi díszeket, minden évben már tematika szerint. Idén nálunk az északi mitológia lesz a téma, de a díszeket egyenlőre még nem tudo megmutatni, mert szigorúan titkosak.
A képeken épp a tavalyi látható, akkor a porondon anyu éppen megjelent gyerekkönyve, a Csigamász volt, így a fán a belőle származó illusztrációk és egyéb, természethez köthető dolgok voltak, például cukor giliszták, fonalmadarak és hungarocel katicák.
Egyébként részletes leírások anyu blogján, a Kökénykunyhón vannak, ha valakinek felkeltette az érdeklődését.

A zene:

Nem csak nekem megy valószínűleg agyamra már a Last Christmas és az All I Want for Christmas, ugye? Ezt elkerülendő össze szoktam állítani magamnak saját karácsonyi playlist-et kevésbé ismert és főleg instumental számokból. Tavaly még a Pentatonix is rajta volt, de időközben mások is megtalálták őket alternativaként, így ők is elterjedtek, és már ők is mindenhonnan folynak.
Idei újdonság Lindsey Stirling, egy nagy kedvencem karácsonyi albuma, ami nagyon megtetszett. Korábban már írtam is róla itt.
Azoknak pedig, akik szeretik a trailerzenék felemelő hangulatát, íme a fantasztikus Two Steps From Hell hét perces összeállítása a klasszikus karácsonyi dalok felturbózásából:


Ezzel zárom is a bejegyzésem, és remélem, hogy kicsit át tudtam rátok is ragasztani a nagy karácsonyi kedvem. Nemsokára újra jelentkezem, amint túléltem az ünnepek forgatagát.
Addigis kellemes karácsonyt és sok jó új könyvet mindenkinek.

Love, Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése